Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » ‘Jom Baca 10 minit’ peringkat Gombak Setia meriah

‘Jom Baca 10 minit’ peringkat Gombak Setia meriah

Written By Reformis on Tuesday, April 22, 2014 | April 22, 2014


GOMBAK, 22 April 2014 – Seramai 70 orang pelajar Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (PASTI) Ibnu Sina Gombak bersama Adun Gombak Setia, Ust Hasbullah Ridzwan, pegawai pusat Khidmat Masyarakat dan guru-guru PASTI telah menyertai program Jom Baca Bersama Untuk 10 Minit/Let’s Read Together For 10 Minutes (LRT) di perkarangan pusat asuhan PASTI Ibnu Sina, Taman Berjaya Gombak.

Program yang diadakan serentak seluruh negara yang diketuai oleh Perbadanan Perpustakaan Awam Selangor (PPAS) dengan kerjasama besar-besaran Perpustakaan Awam Negeri-negeri (PAN) bermula jam 10.00 pagi dan berakhir pukul 10.10 pagi. Pelbagai buku-buku yang turut dibaca oleh kanak-kanak Pasti bagi memeriahkan program tersebut.
Hasbullah Ridzwan yang juga Pengerusi PASTI Negeri Selangor berkata, program yang telah diadakan itu sebagai bukti sokongan padu pusat khidmat DUN dan PASTI kepada usaha murni kerajaan untuk meningkatkan tabiat membaca di kalangan masyarakat. Ia juga bertujuan melahirkan masyarakat generasi yang mencintai ilmu, berakhlak mulia, mentaati agama dan berkemahiran yang tinggi. Sambutan yang diterima oleh kanak-kanak juga amat menggalakkan dan mereka teruja untuk bersama-sama dalam memeriahkan acara yang diadakan itu.
Diharapkan progam JOM BACA BERSAMA UNTUK 10 MINIT/LET’S READ TOGETHER FOR 10 MINUTES mencapai objektif dan berjaya memupuk masyarakat atau rakyat Malaysia sukakan pengetahuan, cintakan ilmu serta membudayakan membaca. Diharapkan juga program ini dapat diteruskan dari semasa ke semasa.

Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.com/
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template