Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » Kecaman Terhadap Perbuatan Melindungi Penjenayah

Kecaman Terhadap Perbuatan Melindungi Penjenayah

Written By Reformis on Friday, January 23, 2015 | January 23, 2015


1.     Kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkenaan surat yang diutus beliau kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI) berkenaan Paul Phua terus mengundang persoalan kepada masyarakat. Merujuk kepada kenyataan Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Mohd Noor bahawa Menteri sepatutnya tidak perlu bertindak sedemikan memandangkan permohonan hanya dibuat oleh firma guaman, Chesnoff & Schonfeld yang mewakili Paul Phua.Tan Sri Abdul Rahim berpandangan adalah lebih baik jika tidak babitkan menteri. Malah surat itu tidak perlu pun dijawab oleh mana-mana pegawai kerajaan atau pihak polis.

2.     Tun Hanif Omar yang juga Mantan Ketua Polis Negara memperjelaskan sememangnya wujud kerjasama penjenayah untuk mengatasi ancaman jenayah yang lebih berat dalam prinsip pasukan keselamatan di mana-mana negara. Prinsip set a thief to catch a thief (gunakan pencuri untuk tangkap pencuri) dalam kepolisian digunakan dengan mendapatkan kerjasama penjenayah untuk menghancurkan ancaman yang lebih berat.

3.      Apabila pendedahan ini dibuat menunjukkan pihak kerajaan sememangnya ada menjalinkan kerjasama dengan penjenayah, tetapi mengapa pula perlu bertindak sebagai pelindung kepada mereka apabila didakwa di mahkamah.? Jikalaulah sebegitu bermurah-hatinya kerajaan bertindak sebagai pembela kepada mereka, maka tidak hairanlah usaha pencegahan jenayah yang kian parah pada hari ini masih gagal. Tindakan sedemikian seolah-olah mengkategorikan penjenayah berlesen yang mendapat restu kerajaan dan penjenayah haram yang diperangi oleh kerajaan.

4.     PAS menuntut pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Menteri Dalam Negeri agar berterus-terang dan telus kepada masyarakat di dalam hal ini. Perbuatan bersekongkol dengan penjenayah tertentu telah membolehkan mereka berbuat sesuka-hati dan terus bermaharaja-lela di dalam melakukan jenayah. Penjenayah lain yang menjadi musuh mereka itu mungkin berjaya dihapuskan, tetapi bagaimana pula mahu menghapuskan penjenayah yang mendapat perlindungan kerajaan.? PAS mengecam sekerasnya tindakan kerajaan melindungi dan membela penjenayah ini kerana perbuatan sedemikan adalah suatu pengkhianatan terhadap amanah yang diberikan oleh rakyat kepada pihak berkuasa.

Dato’ Mahfuz Omar,
Ketua Penerangan PAS Pusat
....
Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.com/
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template