Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » PAS sedia terima 'bantuan ghaib - Hadi

PAS sedia terima 'bantuan ghaib - Hadi

Written By Senior Editor on Monday, October 1, 2018 | October 01, 2018



PORT DICKSON: PAS terbuka menerima mana-mana pihak yang sedia membantu kempen calonnya pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, 13 Oktober ini.

Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang, berkata ia termasuk jika ada ahli UMNO yang membantu walaupun kedua-dua parti itu tidak mempunyai ikatan khusus, malah pemimpin UMNO sendiri tidak akan turun membantu kempen pembangkang.
ADVERTISING

Ditanya kemungkinan ada ahli atau jentera UMNO membantu kempen PAS secara ‘senyap-senyap’, beliau menjawab:

“Ini negara demokrasi dan PAS menerima siapa saja yang menyokong kita tapi ‘perkara ghaib’ (bantuan senyap-senyap UMNO) saya tak tahulah.

“UMNO tak benarkan ahli dia bantu (kempen PAS), tapi mungkin ada ahlinya yang undi calon kita,” katanya pada sidang media selepas Ceramah Perdana PAS sempena kempen PRK Parlimen Port Dickson di Teluk Kemang di sini, malam tadi.

Hadir sama Naib Presiden PAS, Idris Ahmad; Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Mustaffa Daharun; Ketua Dewan Muslimat PAS, Nuridah Salleh; Pengarah Strategi Dewan Pemuda PAS, Syahir Sulaiman dan calon PAS, Lt Kol (B) Mohd Nazari Mokhtar.

UMNO memutuskan untuk memboikot Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson dan berpendirian tidak menyokong atau membantu mana-mana calon pembangkang atau Bebas yang bertanding.

Hadi turut menyifatkan calon Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak konsisten dalam mempertahankan jati diri sebagai seorang Islam.

“Bila di masjid, beliau menjadi imam tetapi apabila berada di kuil, beliau berpakaian dan menari bersama penganut agama lain.

"Memang ada kebebasan beragama tetapi biarlah konsisten dengan agama sendiri,” katanya.

Hadi berkata, masyarakat India dan Cina atau kaum apa sekalipun akan menghormati Islam jika penganutnya memiliki jati diri tinggi.

PRK Parlimen Port Dickson menyaksikan pertandingan tujuh penjuru membabitkan Anwar dan Mohd Nazari serta lima calon Bebas.



NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template