Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » Shafee juga mahu soal balas Jho Low dan harap dia tampil

Shafee juga mahu soal balas Jho Low dan harap dia tampil

Written By Senior Editor on Thursday, October 4, 2018 | October 04, 2018


Peguam terkemuka Tan Sri Shafee Abdullah berharap ahli perniagaan yang kini menjadi buruan, Jho Low akan hadir dalam kes yang melibatkan anak guamnya, Datuk Seri Najib Razak.

Menjawab satu soalan, beliau berkata Jho Low sebagai saksi akan dapat memberikan makna dan konteks terhadap "jutaan dokumen" terhadap pertuduhan itu.

"Saya harap dia muncul kerana anda boleh mengetahui kebenaran.

"Terdapat banyak dokumen, berjuta-juta dokumen, tetapi anda tidak dapat membawakan seseorang untuk memberi keterangan mengenai dokumen-dokumen ini, untuk memberikan makna dan konteks.

"Sekiranya Jho Low berada di sini (di Malaysia), anda tidak boleh mengelakkan untuk mendapatkan dia sebagai saksi. Saya mahu menyoal balas (dia)," katanya kepada pemberita di luar kompleks mahkamah Kuala Lumpur petang ini.

Pada Ogos, Jho Low dan bapanya, Low Hock Peng menghadapi pertuduhan jenayah "tanpa kehadiran tertuduh" (in absentia) berkaitan wang yang didakwa dicuri daripada 1MDB.

Terdahulu, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa sukar bagi pihak berkuasa menangkap Jho Low walaupun menerima maklumat mengenai keberadaannya.

"Dia (Jho Low) seolah-olah mempunyai keupayaan untuk mengetahui terlebih dahulu tentang apa yang akan kita lakukan. Kami diberitahu dia berada di China di antara tempat-tempat lain.

"Kami juga diberitahu dia berada di Bangkok. Beliau seolah-olah mempunyai keupayaan untuk mengetahui terlebih dahulu tentang apa yang akan kita lakukan," katanya.

Sebelum ini, pengarang Billion Dollar Whale, Tom Wright mendakwa sumbernya telah memaklumkan kepadanya bahawa Jho Low cuba berunding dengan Putrajaya.

Beliau mendakwa ahli perniagaan itu menawarkan untuk mengatur pertemuan dengan Mahathir ketika perdana menteri menghadiri Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York, selain membantu mendapatkan semula aset berkaitan 1MDB.

Bagaimanapun, pembantu Mahathir Endie Shazlie menafikan bahawa Jho Low telah menghubungi mereka.

Tom Wright telah mengarang Billion Dollar Whale bersama wartawan Wall Street Journal (WSJ) Bradley Hope. Buku itu menerangkan mengenai skandal 1MDB dan manipulasi yang dilakukan Jho Low.

NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template