Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » Tiada satu tuduhan berkait 1MDB, kata peguam Rosmah

Tiada satu tuduhan berkait 1MDB, kata peguam Rosmah

Written By Senior Editor on Thursday, October 4, 2018 | October 04, 2018


KUALA LUMPUR, 4 Okt ― Kesemua 17 pertuduhan yang dibaca di hadapan Datin Seri Rosmah Mansor tidak mempunyai hubung kait dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) seperti yang tersebar luas kebelakangan ini tetapi ia hanya melibatkan di bawah Akta Pencegahan Wang Haram (AMLA).

Peguam bagi Rosmah, Datuk Geethan Ram Vincent berkata ini adalah masa yang tepat bagi anak guamnya untuk membersihkan namanya daripada tuduhan berkenaan.

“Banyak yang diperkatakan mereka iaitu terlibat dalam 1MDB tetapi tiada satu pun daripada itu dan ini peluang kepada beliau untuk membersihkan namanya,” katanya kepada media selepas prosiding mahkamah.

Rosmah, 67, menarik perhatian ramai wartawan, juru gambar dan juru kamera serta orang awam apabila beliau melangkah dengan tenang memasuki bangunan yang dikawal ramai polis sebelum dan selepas prosiding mahkamah.

Pagi ini, Rosmah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini di atas 17 pertuduhan di bawah AMLA dan dibebaskan dengan ikan jamin RM2 juta dengan dua penjamin. ― Bernama


NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template