Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » ‘Cerita lama’, Saiful Bukhari janji tidak ungkit isu liwat Anwar di PD

‘Cerita lama’, Saiful Bukhari janji tidak ungkit isu liwat Anwar di PD

Written By Assistant Editor on Saturday, September 29, 2018 | September 29, 2018


PORT DICKSON, 29 Sept — Mohd Saiful Bukhari Azlan tidak akan mengungkit kes liwatnya untuk menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kempen pilihan raya kecil Port Dickson.

Calon Bebas itu juga berasa lega dapat berjabat tangan dua kali dengan bekas majikannya itu ketika mereka berada di pusat penamaan calon di sini pagi tadi.

“Naratif saya bukan mengenai kes lama. Saya tidak mahu bercakap mengenai masa silam. Kes itu sudah selesai. Keadilan telah ditegakkan dan beliau telah diampunkan. Kita lupakanlah,” katanya.

Saiful, yang menuduh Anwar meliwatnya sehingga dihukum penjara lima tahun mulai 2015, bertugas sebagai pembantu tokoh politik itu pada 2008, sewaktu kejadian itu berlaku.

Namun Anwar menerima pengampunan diraja pada Mei lalu yang membolehkan beliau aktif berpolitik semula. Pilihan raya kecil ini langkah awalnya untuk kembali ke Parlimen sebelum dilantik perdana menteri.

Pemuda itu juga berkata beliau ingin menjadikan pilihan raya kecil ini, yang disertai lima lagi calon termasuk PAS, sebagai langkah awal menyertai politik.

“Saya bukannya bodoh untuk bertanding kali ini. Saya sudah 33 tahun dan saya memang sangat serius. Saya rasa saya sudah layak untuk menjadi seorang ahli parlimen,” katanya kepada media.


“Sebagai anak didik Anwar, saya fikir tidak salah saya mencabar Anwar.”


NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template