Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » , » Ketua Pemuda, Muslimat PAS hadir persidangan Sayap Umno

Ketua Pemuda, Muslimat PAS hadir persidangan Sayap Umno

Written By Assistant Editor on Saturday, September 29, 2018 | September 29, 2018


KUALA LUMPUR: Selepas lebih 60 tahun PAS bermusuhan dengan Umno, hari ini kedua-dua parti itu dilihat semakin serasi khususnya selepas pilihan raya umum ke-14 Mei lepas .

Hari ini sekali lagi kemesraan itu jelas kelihatan apabila pemimpin kanan PAS yang diketuai Ketua Wanita Dr Nuridah Mohd Salleh mewakili Dewan Muslimat parti itu dan Muhammad Khalil Abdul Hadi mewakili Pemuda PAS hadir ke persidangan sayap Umno sempena Perhimpunan Agung 2018, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

Nuridah dan Khalil sarta rombongan tiba kira-kita jam 8.15 pagi disambut pemimpin Umno sebagai membalas budi keterbukaan pemimpin Umno menghadiri Muktamar PAS di Terengganu pertengahan bulan lalu. Khalil (songkok putih) di persidangan Pemuda Umno.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man juga dijangka akan menghadiri Persidangan Agung Umno mewakili presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

15 September lalu Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengetuai rombongan hadir di majlis perasmian Muktamar PAS Pusat kali ke-64 bertempat di Stadium Tertutup Gong Badak, Kuala Nerus.

Hadir sama Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa, Naib Presiden, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Ketua Penerangan, Datuk Shamsul Anuar Nasarah, Ketua Wanita, Datuk Noraini Ahmad serta pimpinan tertinggi parti itu.

Persidangan Agung Umno akan berlansung selama 3 hari bermula semalam.

Sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno akan membahaskan ucapan perasmian Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini, sementara
Zahid akan menyampaikan ucapan dasarnya malam ini dan akan dibahaskan pada hari berikutnya.

Persidangan Agung Umno kali ini merupakan perhimpunan kali pertamaya sebagai pembangkang susulan kekalahan mengejut arti itu dalam pilihan raya lepas.
Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template