Headlines News :
Perjuangan Reformasi....
Perjuangan ibarat mata rantai - Kita bukanlah yang memulakan da’wah dan tarbiyyah ini, tetapi kita adalah penyambung dan penerus kepada perjuangan dakwah ini. Perjuangan yang kita lakukan hari ini ialah warisan perjuangan rakyat yang ditindas sebelum ini. Kita bukan yang dahulu tetapi kita bukan yang terakhir. Cuma lakukan yang terbaik diketika zaman kita ini.
Home » » Wanita cadang laksana bai'ah pada semua ahli Umno

Wanita cadang laksana bai'ah pada semua ahli Umno

Written By Assistant Editor on Saturday, September 29, 2018 | September 29, 2018


KUALA LUMPUR - Wanita Umno mencadangkan agar Aku Janji Taat Setia (bai’ah) Umno dilaksanakan ke atas semua ahli bagi membuktikan ketaatan dan kesetiaan kepada parti.

Ketuanya, Datuk Dr Noraini Ahmad berkata, ia bertujuan membendung ahli mengkhianati parti.

Selain itu, katanya Wanita juga menggesa agar satu reformasi terpimpin terhadap perlembagaan parti dibuat untuk mengambil tindakan ke atas mana-mana ahlinya, terutama wakil rakyat keluar parti secara semberono.

"Ini kerana ia melibatkan soal kesetiaan dan integriti, malah pengkhianatan besar terhadap mandat rakyat," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar dalam Perhimpunan Agung Wanita Umno, di sini, hari ini.

Noraini berkata, Wanita Umno turut mendesak supaya parti mengambil tindakan terhadap mana-mana wakil rakyat yang menang di atas tiket Umno dan BN.

"Mereka perlu memulangkan semula kerusi kepada kita sekiranya mereka bertindak keluar parti.

"Walaupun ia bukanlah satu kesalahan dari segi undang-undang sivil, namun tindakan wakil rakyat yang melompat parti telah melanggar kontrak sosial. Mereka telah menghancurkan kepercayaan parti dan mengkhianati amanah pengundi," katanya.


NADIREFORMASI
http://nadireformasi.blogspot.com/

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

Berita Pilihan

Saiful rayu sumbangan RM1 seorang bantu kempen

PORT DICKSON: Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, Mohd Saiful Bukhari Azlan, merayu sumbangan RM1 seorang daripad...

Gambar Terkini

Gambar Terkini
Bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan hari ini “bersalaman” dengan bekas “bosnya” yang meliwatnya.

Popular Posts

Bual Kosong

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Nadi Reformasi - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template